Monday 13 June 2011

Aku dan CupCakes

Cupcake....wahhh cutenyer cupcakes ni, sayangnye nak makan...ayat yang slalu aku ungkapkan dlu bile nampak atau dapat cupcakes yang comel-comel. Lansung aku tak pernah tpikir yang aku suatu ari nanti akan berminat tuk menceburkn dri dalam arena pembuatan kek ni..hehehe...


semuanya bermula bila 1 ari aku dalam keadaan free melayari intrnet sorg diri di lab, tanpa kawan di sisi tuk berbicara dengan secara tak sengaja tersalah klik link waktu aku gah tengok video di laman web youtube.com.. waktu tu aku terklik link video yang berkaitan step tuk melakukan decoration/design cupcake. waktu tu secara tiba-tiba menarik tu datang secara smula jd..aku mula bminat tuk mgetahui dengan lebih mendalam lg tentang apa itu cupcakes..bermula dari saat ni la aku mula terjebak dengan dunia cupcakes ni...hehehe...step pertama yang aku lakukan untuk mempraktik kn segala ilmu baru tentg cupcake dengan membeli 1 buku tentang cara-cara pembuatan cupcakes. saat itu bermula lah tagline aku..."welcome to the cupcakes world"


Ni la dia buku pertama yang aku beli tuk mempraktis menghasilkan design2 cupcakes yang menarik..





Alhamdulilah sehingga hari ni hmpir genap setahun aku terlibat secara tak lansung dalam pembuatan cupcakes ni. InsyaALLAH andai termampu aku akan masih lg meneruskan minat aku dalam pembuatan kek ni dan mungkin akan mula mengorak langkah dalam pembuatan kek yang lain..saje nak mencari kelainan.


Buku ke 2 ni pulak adalah buku yang aku beli selepas aku berjaya menghasilkan cupcake sepertimana dlm tutorial buku yang di atas...




Setakat hari ni aku menerima tempahan sempena majlis hari lahir, hantaran samada bertunang atau majlis kahwin. dalam post kali ni aku akan cuba upload gambr-gambr cupcake yang aku telah berjaya hasilkn...hehe
Antara design yang telah aku berjaya hasilkan...

percubaan pertama : Buat khas tuk kawan sempena hari lahir die





Tempahan Sempena Majlis Hari Lahir Ain



Tempahan suka-suka dari pelajar sekolahku



Tempahan Majlis Pertunangan



Hasil membuat ladybirth 



Kek setelah siap dibakar...



Tempahan Majlis Hari Jadi abang mybff



Special untuk perkahwinan mybff hayati


Tempahan Majlis Perkahwinan


Tempahan Majlis Pertunangan sepupuku



Tempahan Majlis Pertunangan





No comments:

Post a Comment