Friday 23 November 2012

One StEp t0 be CLOSE... =)

Jodoh ...... aku berserah semuanya padaNYA, sentiasa berdoa andai satu masa nanti aku akan ketemu si pemilik tulang rusuk itu. Bukan beerti aku alpa langsung tidak mencari, aku berusaha mencari dan terus mencari. sehinggalah ke saat ini pencarian itu seolah-olah telah berhenti bila aku mengenali dirinya...

 Tak pernah terlintas difikiranku setelah tuhan memberikan aku kesedihan itu, dengan sekelip mata tuhan juga berikan kegembiraan ini kepadaku. Tak pernah ku duga perkenalan itu, membuahkan perasaan ni. Perkenalan kami agak singkat, namun aku pasti apa yang aku rasa padanya. Benarlah kata orang, tempoh perkenalan itu tak penting.. Apa yang penting keikhlasan kita dalam menerima segala kelebihan dan kekurangan pasangan masing-masing. Aku yakin dengan apa yang aku rasa. Aku benar-benar ikhlas menerima kehadirannya dalam hidupku.

Di waktu ini, aku tersenyum seorang diri bila terpandang logo MCD di akhbar. Bukannya aku terbayangkan segala makanan di MCD, tapi ketika di MCD lah kenangan aku bersamanya tercipta. Di situ terungkap segala perasaan dan air mata. Bila diingatkan semula, lucu rasanya. Klau aku jadikan topik ni sebagai perbualan kami, pasti akn buatkan kami tersenyum ketawa... 

Bukan MCD je de peristiwa untuk aku dengannya. Ada banyak lagi moment yang tak dapat aku lupakan saat bersama dengannya....

...kereta ViVa hitaMmm SAA 88....., pizza Hut, pantai tempat aku luahkan segala Isi HaTi...... =)  keronsag tudung, Hong LeoNg Bank, Bonia, Open h0use ari raya, galaxy wonder, ic baru, cincin couple kami, lagu SedeTik LeBih............ macam2 lagi tak mampu untuk aku listkan lg..aku selesa bersamanya, rasa dihargai bila bersama, rasa selamat bersamanya..

Alhamdulilah....perhubungan kami direstui kedua-dua belah keluarga,dan 1 tarikh yang mendatang telah ditetapkan oleh kedua keluarga untuk menyatukan kami dengan ikatan pertunangan.Segala persiapan kini sedang di atur dengan rapi agar semuanya akan berjalan lancar.... Dalam m00d menghitung hari kini... "0nE SteP t0 Be Cl0sE"......sangat teruja namun masih dalam istiqamahhhh......

Kehadirannya mengubah segalanya, dia memberikan senyuman kepadaku. Saat ini aku amat takut untuk kehilangannya. Ya Allah janganlah engkau pisahkan aku dengannya setelah takdirMU temukan aku dengannya. Takdirkanlah jodohku bersamanya, jadikanlah dia yang halal buatku selamanya di dunia dan akhirat... amin...





No comments:

Post a Comment